Sjukling

Med datorn i knät, en kopp te i handen och halstabletterna i högsta hugg så känner jag att jag lever. Har en hemsk ångest över att jag blev sjuk just till idag.. Vi ska vara lite av en guide idag, eller skulle kanske man ska säga. Jag är ju inte där.. Och eftersom jag är borta så måste någon annan prata om det jag skulle prata om. Förlåt mig, vem det nu än blev! Men, men.. Som jag sa till Linnéa som också ligger sjuk idag så kan vi inte rå för det. Och man blir då fan alltid sjuk när det är något man inte ska missa. Nej usch, blir irriterad..

På tal om det ja.. Jag fattar inte.. Tanken som slår mig är hur man kan ändra sin inställning till vissa personer så fort, antagligen är det saker man ser som man tidigare inte sett. Vilket jag själv tror att jag gjort.

Att vissa människor orkar älta, det visste jag redan. Men kom igen? Finns det inte något annat att lägga energi på? Nej, själv så orkar jag inte "älta" mer, ändå så vet jag att det finns ilska kvar i kroppen som jag bara skulle vilja kasta ut. Men som sagt, jag orkar inte. En sak kan jag häva ur mig iaf.. Vi bildar alla våran egna uppfattning kring saker som händer, jag tycker en sak, du tycker en annan. Inse det bara, så sköter jag mitt och du ditt.

Tur är då att jag har min Fredrik, som tar han dom mig och pysslar om mig när jag är sjuk. Synd är det om honom som har huvudvärk och har haft ända sedan igår. Nej, jag älskar dig och jag älskar att du är mitt stöd genom allt. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0