Live your life

Sitter här och är lite smått arg över allt och ingenting.
Numera hatar jag datorer. alltid något man hittar som man kan irritera sig över.
Jag förstår att människor skriver ut sina känslor, det gör jag med.
Och jag får skylla mig själv när jag läser det som är skrivet också.
Just nu känner jag att jag ska bli personen som ska knipa igen lite mer.
Knipa igen och inte yttra mig och mina känslor.
Inte yttra mig om vad som händer i mitt liv.
Så känner jag just nu. Jag hör själv hur fjantigt det låter men
alla har nog någon gång känt så.

Är det någon som vet hur det är,
när man träffar en ny förälskelse?
Jag vet. Och det är precis vad jag har gjort.
Har ni någonsinn känt det där pirret i magen?
Det där om att hela tiden vilja ha människan intill sig?
Det där om att man känner att man saknar personen trots
att man sågs för fem minuter sedan?
Det där om att ligga framför tv-apparaten en hel helg
tillsammans utan att tänka på annat?
Det där om att bara njuta av det som är förälskelse?
Det där om att göra saker man ibland inte kunde tänka sig att man skulle göra?

Det finns massa saker jag skulle kunna skriva upp.
När jag själv läser den där "listan" så känns det som att jag
skriver att en förälskelse är någon negativt.
Men det är den mest underbara känslan en människa kan känna..
Så länge som allt går som det ska, så länge som ingenting finns i vägen.
Man får leva i nu-tid. Leva för stunden.

Njut av varje sekund av kärleken, man vet aldrig när den försvinner.


För övrigt är det som vanligt. Skolan suger!
Har matteprov imorgon, som jag missade.
Det kommer gå åt helvete. Procent.. Det fastnar inte.
Snön faller, det är förbannat kallt ute och jag älskar inte vintern.
Helgen var så lugn som den kunnat bli, skönt det för jag är helt slak efter
min älskade förkyldning.
Och jag ber om ursäkt tjejer för att jag inte kom i fredags.
Jag hoppas ni godtar det.

Här med avslutar jag bloggen för idag genom att tacka mina mamma för att hon finns.
Jag älskar dig, mamma.
 
 

Kommentarer
Postat av: jenny

jag känner igen mig i det där jag marie :)

2008-11-24 @ 22:54:39
URL: http://jennyjennyjennny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0