allting har en mening, tror vi

jag hatar allt just nu. kanske bara för den här timmen.
egentligen är allt bra, det kan nästan inte bli bättre.
eller jo, det kan bli bättre. mycket bättre till och med.
trots att jag säger sådär så känner jag ändå att något fattas hos mig.
måste tillägga att det är en konstig känsla.
jag vet inte vad det är som fattas i min vardag.
kanske är det den där glädjekänslan jag alltid hade förr.
inte så att jag inte är glad nu, jag är super lycklig. men det var annat då.
just nu, för tillfället så känner jag ilska över allt. verkligen, jag hatar.
vad jag hatar vet jag inte.

vad man än gör så har det en mening, eller?
tänk så mycket man vill göra, men får det aldrig gjort.
att man efteråt har ångest ver att man aldrig gjorde som man ville göra.
eller så har man ångest över att man gjorde som man ville just då,
men att det inte gav ett bra slut. inte ett slut man ville att det skulle bli.
ett slut på problemet.

alla har vi problem, små som stora. kom ihåg det.
än en gång, jag hatar typ allt atm.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ju

det är vid sånna tillfällen i livet mman använder sina vänner..

2008-12-02 @ 20:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0