100117

Första inlägget 2010. undra hur många inlägg det blir i år då. Färre kanske, eller fler är förra året.
Kan börja med att säga att mitt år 2009 var ett omtumlande år, det är mycket som hände det året och jag hoppas att det här året inte blir så dramatiskt som förra, eller vad man nu ska kalla det. Det gör lite ont att tänka tillbaka på det året som gick. Det var mycket som hände, både gott och ont. Det är det onda som gör ont, ganska självklart.
Mamma säger att 2010 är förändringens år. Vilka förändringar kommer ske i år då?

Det är mycket tankar som springer runt i huvudet och humöret blir ibland bara sämre och sämre. Men man ska inte klaga, som jag sa till idah idag, "man ska vara glad för det man har". Man vet aldrig när det är borta. När som helst, vilken sekund som helst. Men jag säger emot mig själv ändå nu när jag själv vet att man kan inte vara glad jämt. Som vilken människa som helst, ingen människa kan väl vara glad jämt? nej. Men tanken måste finnas där bak i huvudet, att man ska vara glad för det man har. :)

Haha. Komsikt nog sitter jag och lyssnar på Darin just nu.
Var hos Idah ev vända ikväll, drack lite te och pratade. Alltid lika skönt att få lite tjejsnack med henne. Kunna släppa ut allt man har, även om man kanske inte har så mycket. Skulle kunna sitta tyst med henne, ändå känns det bra. Det är så det ska vara, med en vän.

Är hos mamma inatt, Freddie jobbar.  Det är väl kanske nyttigt att vara ifrån varandra ibland, när man bor under samma tak. Men det blir nog en utmaning nu när jag om en vecka är i Sälen. Har praktik där i fyra veckor nu. Inget jag ser fram emot direkt. Börjar redan bli nervös så man kan ju fundera på hur det blir om en vecka, dagen innan jag ska dit. Jag vet inte vart jag ska vara, det sätter skolan ut. Så jag har inte pratat med någon. Känns.. Inte bra. Kommer sakna min lilla fis här hemma, får hoppas att det inte blir allt för länge som vi kommer vara ifrån varandra.

Från en sak till en annan. Sattoch kollade på resor igår. Eller resor, EN resa.. till det fantastiskt fina landet Thailand. När jag satt och tittade på kort från det stället vi var för några år sedan så inbillade jag mig att jag kände doften, bara för en sekund. Hur det doftade där, hur frukosten smakade och hur varmt och skönt det var. Ingen visste vem man var, kunde det bli bättre? haha. Åh, jag vill tillbaka. Men två veckor, med hotell, för två vuxna i Januari 2011.. Runt 22 000. Inget en student som jag har råd med. Har knappt råd med mat längre.
Måste leta jobb kanske, någonstans.

Det är två önskningar jag har just nu, att få åka till thailand och mina andra önskan är att slippa läxor och liknande. Jag orkar inte pressen från skolan. Jag har en hög nu. Trodde aldrig att jag skulle råka ut för en hög, men siddu. Här är den! Äntligen! Precis vad jag väntat på! :(
Kanske ska försöka göra psykologiprovet i vekan då. Var sjuk hela förra veckan typ. Var bara i skolan på onsdagen.

Nej, nu har jag kramp i fingrarna efter allt skrivande om tråkiga saker. ;P Hej och hå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0