Människor och alkohol

Efter att ha legat i soffan sedan halv åtta imorse så har jag hunnit fundera mycket.
På alla underbara vänner, på hur sommaren varit, och hur vintern kommer bli,
hur människor klarar av att vara såna skådespelare, varför "triss-karamellernas"
papper är gula, osv.. Men något jag verkligen kommit fram till är att jag har några
människor i mitt liv, som blir helt annorlunda när alkoholen sätter fart på dom.
Jag tyker det är hemskt, och synd. För det blir som att en människa blir till något
annat ibland.Visst finns det gånger då det kan vara lite roligt med det hela också,
men det är inte det som är grejen. Grejen är att det kan förvandla en människa
så pass mycket. Det skadar hjärnan, levern, magen.. blablabla.
Klart det skadar en människa, då hela människan förvandlas.
Jag kollar även på sms jag fått, av vissa vänner när dom varit i berusat tillstånd.
Det är ett helt annat talesätt. Kanske inte så konstigt,
jag vet inte. Jag är väl inte direkt expert på sånt där, men det är bara tankar.
Ganska jobbiga tankar. Tankar på hur förjävlig en männsika kan bli också.
Och tankar på hur mycket bättre en människa kan bli. Sjukt!

Nånå. Bara lite tankar. Är för övrigt hemma och är sjuk från skolan idag.
Har inte sovit mycket inatt, och är helt matt i kroppen. Och förkyld som fan.. igen.
Ingen feber tydligen, vilket jag trodde. Ont på ena skinkan sen jag slog i den igår.
Halstabletter, nässpray, nysningar tusen gånger per timme, blablabla.
Orkar inte med massa skit mer här i privatlivet heller. vill åka till syrran i helgen,
men får se hur det blir. Tror inte jag har pengar till det. Kanske blge då?
fast tjejerna stannar förmodligen inte där över helgen, så det blir säkert
så att man blir hemma ändå. Tråkigt!

Förlåt Sebben för att jag bara hade fyra ord.
Och Förlåt för att jag gör såhär, men det är så jag känner.

Ytterliggare en annan sak gör mig galen.. Uschja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0